Einzelnachweise:

1. Michel, C. u.a.: Cutlery matters: heavy cutlery enhances diner’s enjoyment of the food served in a realistic dining environment. In: Flavour, Vol.4, 2015, 26-34; zitiert in Schäfer, Annette: Zum Genießen verführt; Psychologie heute 12/2015, Beltz-Verlag, Weinheim 2015, S. 70

2. Piqueras-Fiszman, B. u.a.: Assessing the influence of the color of the plate on the perception of a complex food in a restaurant setting. In: Flavour, Vol.2, 2013, 24-35; zitiert in Schäfer, Annette: Zum Genießen verführt; Psychologie heute 12/2015, Beltz-Verlag, Weinheim 2015, S. 70

3. Van Ittersum, K./ Wansink, B.: Plate size and color suggestibility: the Delboef Illusion’s bias on serving and eating behavior. In: Journal of Consumer Research, Vol.39, 2012, 215-228; zitiert in Schäfer, Annette: Zum Genießen verführt; Psychologie heute 12/2015, Beltz-Verlag, Weinheim 2015, S. 70

4. North, A.: The effect of musical style on restaurant customers’ spending. In: Environment and Behavior, Vol.35.5, 2003, 712-718; zitiert in Schäfer, Annette: Zum Genießen verführt; Psychologie heute 12/2015, Beltz-Verlag, Weinheim 2015, S. 70

5. Wansink, B. u.a.: How descriptive menu labels influence attitudes and repatronage. In: Advances in Consumer Research, Vol.29, 2002, 168-172; zitiert in Schäfer, Annette: Zum Genießen verführt; Psychologie heute 12/2015, Beltz-Verlag, Weinheim 2015, S. 70

6. Yang, S. u.a.: $ or dollars: Effects of menu-price formats on restaurant checks. In: Cornell Hospitality Report, Vol.9.8, 2009, 6-11; zitiert in Schäfer, Annette: Zum Genießen verführt; Psychologie heute 12/2015, Beltz-Verlag, Weinheim 2015, S. 70

7. Guegen, N./ Petr, C.: Odors and consumer behavior in a restaurant. In: Hospitality Management, Vol.25, 2006, 335-339; zitiert in Schäfer, Annette: Zum Genießen verführt; Psychologie heute 12/2015, Beltz-Verlag, Weinheim 2015, S. 70

8. Just, D. u.a.: Lower buffet prices lead to less taste satisfaction. In: Journal of Sensory Studies, Vol.29, 2014, 362-370; zitiert in Schäfer, Annette: Zum Genießen verführt; Psychologie heute 12/2015, Beltz-Verlag, Weinheim 2015, S. 70

9. Spence, C./ Piqueras-Fiszman, B.: The Perfect Meal – The Multisensory science of food and dining. Wiley, Chichester 2014; zitiert in Schäfer, Annette: Zum Genießen verführt; Psychologie heute 12/2015, Beltz-Verlag, Weinheim 2015, S. 70

10. Tse A./ Yim, L.: How a crowded restaurant affects consumers’ attribution behavior. In: International Journal of Hospitality Management, Vol.21.4, 2002, 449-454; zitiert in Schäfer, Annette: Zum Genießen verführt; Psychologie heute 12/2015, Beltz-Verlag, Weinheim 2015, S. 70

11. Kimes, S./ Robson, S.: The impact of restaurant table characteristics on meal duration and spending. In: Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, Vol.45.4, 2004, 333-346; zitiert in Schäfer, Annette: Zum Genießen verführt; Psychologie heute 12/2015, Beltz-Verlag, Weinheim 2015, S. 70